Najmłodsi z przedszkola „Leśna Polanka” wzięli udział w wyjątkowym projekcie Narodowego Centrum Kultury, w którym poprzez zabawę i twórczą pracę zapoznają się ze sztuką budowania.

Być może dla niektórych będzie to zaskoczeniem. Przedszkolaki i nauka o architekturze? Autorzy projektu „Archi-przygoda” mówią: „Ależ tak!”. Jak twierdzą, już od najmłodszych lat warto kształtować wrażliwość estetyczną, rozbudzać ciekawość świata i otoczenia.

Projekt „Archi-przygoda” realizowany jest w placówkach przedszkolnych w całej Polsce. Niedawno, dotarł także do „Leśnej Polanki” na Bielanach. W przedszkolu nr 97 odbyły się do tej pory trzy spotkania. Na pierwszym z nich, zatytułowanym „Ja i moje otoczenie” dzieciaki przy pomocy przyborów plastycznych przeniosły się do świata swojej wymarzonej krainy. Podczas kolejnego – „Przewodnik po mojej okolicy” – tworzyły mapy i plany dobrze znanych im miejsc. Na trzecim spotkaniu pt. „Modele przestrzenne” dowiedziały się jak i w jakim celu wykonuje się makiety, a potem próbowały swoich sił w ich tworzeniu.

Konkluzja „przedszkolnej załogi” jest następująca: „Z ogromną niecierpliwością czekamy na następne architektoniczne spotkania!”

MK/fot. NCK