Stanie w korkach komunikacji publicznej skończy się niebawem na ul. Raszyńskiej, w kolejnych latach również na ul. Bitwy Warszawskiej i al. Prymasa Tysiąclecia.

W Warszawie funkcjonują aktualnie 33 buspasy, łącznie mają prawie 67 km. Te liczby niedługo się zmienią. Zarząd Transportu Miejskiego, po wnikliwych analizach ruchu drogowego podjął decyzję o utworzeniu pasów dla komunikacji miejskiej w najbardziej newralgicznych miejscach na Woli, Ochocie i Ursynowie. Wybierając lokalizacje buspasów brano pod uwagę: natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego, okres funkcjonowania buspasa, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczba skrzyżowań oraz długość odcinków prostych (od skrzyżowania do skrzyżowania).

Już w przyszłym tygodniu zostanie uruchomiony nowy buspas wzdłuż ul. Kijowskiej na Pradze-Północ. Kolejny powstanie w te wakacje na ul. Raszyńskiej, na odcinku pomiędzy ul. Filtrową a Koszykową – niemal do samego skrzyżowania z ul. Koszykową. Będzie działał w godzinach szczytu komunikacyjnego, czyli od 7.00 do 10.00 oraz od 14.00 do 19.00. Czas przejazdu autobusów na tym odcinku ma się skrócić prawie o połowę.

W przyszłym roku, specjalnie wydzielonych tras dla autobusów możemy spodziewać się na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. (Ochota) na odcinku pomiędzy ul. Grójecka a rondem Zesłańców Syberyjskich. W 2020 buspas powstanie na alei Prymasa Tysiąclecia (Wola) i będzie się ciągnął od ul. Wolskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich. Z kolei po zakończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, buspas pojawi się na ul. Puławskiej (Ursynów) i al. Wilanowskiej.


MK/fot. Zarząd Transportu Miejskiego