
Żeby tę usługę można było wprowadzić na rynek, trzeba jeszcze dokonać pewnych zmian w przepisach. Prace legislacyjne już trwają. W Prawie telekomunikacyjnym potrzebne będą bowiem zapisy umożliwiające cyfrowe zawieranie umów. Te rozwiązania, zdaniem resortu będą całkowicie bezpieczne. Zostały opracowane na wzór tych, które funkcjonują już w innych krajach, np. w Austrii. Mobilna wersja dokumentów opiera się o tzw. model serwerowy. Oznacza to, że dane nie są fizycznie przenoszone na urządzenie użytkownika. Dzięki temu, jeśli np. zgubimy komórkę, to nie utracimy jednocześnie ani naszej tożsamości ani naszych danych.
Te rozwiązania nie będą oczywiście obligatoryjne. Mają być tylko wygodną alternatywą, równolegle z tradycyjnymi dokumentami, zarówno papierowymi, jak i plastikowymi, a także z tradycyjną obsługą klientów w urzędzie. Resort cyfryzacji planuje, że będą one dostępne już w połowie przyszłego roku. Pilotaż rozpocznie się w maju 2017 r., a Mobil Connect będzie w pełni aktywny do końca przyszłego roku.
Porozumienie w tej sprawie z resortem Cyfryzacji już w listopadzie podpisali przedstawiciele operatorów telefonii komórkowej: Orange Polska S.A, Polkomtel Sp. z o.o., T-Mobile Polska S.A., P4 Sp. z o.o. oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj