PKP S.A. udostępniła dziś wybudowaną w ramach projektu estetyzacji antresolę na Dworcu Centralnym. Pasażerowie mogą również korzystać z nowych lokali komercyjnych, które pojawiły się w hali głównej i pasażach podziemnych.

Inwestycja pozwoliła optymalnie i nowocześnie zagospodarować wnętrze dworca. Puste dotychczas miejsce zajmuje teraz antresola. Dzięki temu podróżni będą mogli w komfortowych warunkach oczekiwać na pociąg również na poziomie +1. Dostęp do Internetu i gniazdka elektryczne podnoszą konfort oczekujących pasażerów.

Powstała antresola oraz prowadzące na nią schody ruchome ułatwiają również dostęp do zlokalizowanych na piętrze: supermarketu i restauracji. Pod względem architektonicznym całość tworzy jasną i lekką konstrukcję, doskonale łączącą nowoczesny design z funkcjonalnością. Całość projektu esteryzacji Dworca Centralnego kosztowała przeszło 19 mln zł.

Odnowiona, bardziej przyjazna przestrzeń czeka na pasażerów także na poziomie 0 w hali głównej, gdzie pojawili się nowi najemcy komercyjni. W sumie powstało tu 11 nowych lokali i trzy wyspy z urozmaiconą ofertą handlowo-usługową. Wśród nowych najemców znalazły się m.in. piekarnia Paul, punkty ze zdrową żywnością Friends i Juice Factory, herbaciarnia Lipton czy kawiarnia Dallmayr. W ofercie nowych sklepów można znaleźć kosmetyki (Stara Mydlarnia), bieliznę (Gatta), prasę, kwiaty, książki czy upominki (Świat Książki, WyjątkowyPrezent.pl, Smoke). Mieszkańców stolicy ucieszy otwarty w hali głównej, długo wyczekiwany Punkt Obsługi Pasażera ZTM. Dobra wiadomość czeka również na zmotoryzowanych, którzy na dworcu mogą wypożyczyć samochód.

-Estetyzacja Dworca Centralnego pozwoliła lepiej wykorzystać przestrzeń w budynku – mówi Grzegorz Tomaszewski, Pełnomocnik Zarządu PKP S.A. ds. nieruchomości. – Budowa antresoli oraz nowe zagospodarowanie hali głównej oznacza bardziej komfortowe warunki zarówno dla naszych podróżnych, jak i najemców.

Estetyzacją objęta została również część podziemna dworca: dojście do stacji WKD Śródmieście oraz galeria zachodnia i część północnej. Dzięki nowym rozwiązaniom w zakresie wykończenia wnętrz, pasaże są bardziej przestronne i lepiej doświetlone. Odnowione lokale są teraz dobrze wyeksponowane i łatwiejsze do zagospodarowania przez najemców. W tej części dworca pojawiły się znane sieciowe marki, takie jak Burger King, Subway, Żabka, Nowakowski Gorąco Polecam czy Fortuna. Podróżni i mieszkańcy Warszawy mogą skorzystać także z pasmanterii, usług krawieckich i szewskich. W galerii północnej powstała „Aleja smaków”, gdzie oprócz restauracji Burger King na uwagę zasługują Makarun, Bałkański Express, Kiełba w Gębie czy OK Salad.

Konrad Hamelusz/fot. Konrad Hamelusz